Geert Lambert


Weereldploegsje
juni 28, 2008, 11:39 pm
Filed under: Zonder categorie | Tags:

Nooit gedacht dat ik nog zoiets zou schrijven, maar ik heb vorige week oprecht genoten van twee voetbalwedstrijden. Door omstandigheden zat ik samen met ‘ne moat’ in Duitsland. En, eerlijk gezegd, de ‘Deutsche Gründlichkeit’ zorgde ervoor dat we tweemaal op een stadsplein via grote schermen en prima geluidskwaliteit mooi voetbalspektakel zagen. In een land waar zoveel Turken wonen, is een match Duitsland – Turkije gegarandeerd succes voor de nodige ambiance, spanningen en sensatie (hoewel er van spanningen eigenlijk niks te merken was). En ook de match Rusland – Spanje is, omringd door honderden Spanjaarden en Russen, meer dan leuk om volgen.

Ik ken niks van voetbal, maar het begin van beide matchen was wat aan de saaie kant. Vervolgens brak het spel echt wel open na de eerste goals. En ja, mijn waardering voor de rust en kalmte van een De Bleeckere is er ook niet minder op geworden.

Maar ik amuseerde me vooral ook na de match, toen Turken en Duitsers elkaar niet in de armen, maar evenmin in de haren vlogen en toen de Russen “olé, olé, olé” scanderend afdropen en de Spanjaarden hun 0-3 zege gunden. ’t Was leuk en de sfeer zat goed, ik kreeg er zelfs goesting voor om terug eens naar KV Oostende te gaan kijken. Niet dat ze me er elke zondag gaan zien en nog veel minder tijdens kiesperiodes, maar af en toe een leuke match met wat vrienden gaan bekijken. Ergens ligt hier nog een groen-rood-gele sjaal en “Wieder ain ne ploegsje, wieder ain ne ploegsje, wieder ain ne wééreldploegsje” kan ik echt nog meescanderen.

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

