Geert Lambert


Zeg nou toch eindelijk eens wat je er echt over denkt, man!
juli 28, 2008, 3:09 pm
Filed under: Zonder categorie | Tags: , ,

Gisteren eventjes ‘Tour 2008’ gezien. Karl Vannieuwkerke becommentarieerde met zijn gasten de laatste rit en de hele Tour de France. Ik ben geen grote wielerkenner, maar af en toe kan een mooie koers er wel in.

Eigenlijk keek ik voor Jan Mulder. In zijn onvolprezen stijl gaf hij er zijn visie als sportman over sporters. De tweede gesprekspartner was Yves Leterme. Voor het eerst in lange tijd hoorde ik hem effectief luisteren naar de vragen van een journalist. Hij deed zelfs oprechte pogingen om erop te antwoorden. Voor een keer geen uitvallen als “je ontgoochelt me als journalist” of “ja, dat zou u nu wel willen dat ik zeg hé, maar ik ben geen journalist”. Ik hoorde hem ook geen enkele keer zeggen dat het over goed bestuur ging.
En toch zat hij er niet ontspannen bij. Meer zelfs: hij begon opnieuw over keihard werken, werken naar een einddoel, gericht een strategie ontplooien. Even dacht ik dat het over zijn regering ging, maar al vlug bleek het gewoon over de koers te gaan en over de plannen die Silence-Lotto had om met Cadel Evans een hoofdvogel af te schieten. Leterme was vol bewondering voor het geleverde werk, zelfs al was het zonder succes (ik begin die man stilaan te begrijpen 😉 ).

Mulder vond er allemaal niets aan. Toen Yves bleef volhouden, werd eindelijk op televisie nog eens iets gezegd dat al veel eerder aan Leterme moest gezegd worden: Mulder tegen Leterme, Jan tegen Yves: “Maar je bent niet aan het formeren, man, zeg nou toch eindelijk eens wat je er echt over denkt”.
Ik weet dat het een voetbalterm is, maar “het werd stil aan de overkant”.

1 reactie so far
Plaats een reactie

Schitterende uitspraak van die Mulders tegen Leterme (Notabene…) dat hij niet aan het formeren was. Verder klonkt het als: “…hier mag je gedacht zeggen … man…” En als steeds hoorde Leterme het aan en bleef verder doen op zijn manier. Leuke televisie was dat.

Reactie door iwan




Geef een reactie

